niedziela, 12 lutego 2012

HYDRANGEA







Witam  serdecznie wszystkich po długiej przerwie. Czas przerwać sen zimowy i zacząć pracować :)
Przerwa  pozwoliła mi  przede wszytskim odpocząć  i  przemyśleć wiele  spraw. Miałam napisać o fali plagiatów, kopii i zbyt daleko posuniętych  podobieństw moich prac jakie  znajdowałam ostatnio w necie, o arogancji i bezczelności ludzi, którzy potrafią robić wokół siebie bardzo dużo szumu  dla odwrócenia uwagi od tego co robią, ale i jednocześnie promowania siebie kosztem innych. Ale nie będę pisać ponieważ uznałam, że nie warto  tracić czasu, energii i nerwów.
Zatęskniłam bardzo mocno za pracą ze srebrem i w ramach wprawki i przyzwyczajenia  paluszków  do milimetrowych elementów powstał wisior  z motywem  hortensji (łac. Hydrangea)  z przepięknym  amazonitem. Kwiaty hortensji mają ok 6mm wielkości , zostały całkowicie  ręcznie uformowane.  W 2012 roku zamierzam wrócić do srebra, które ostatnio zaniedbałam.  Jednocześnie  dla  równowagi będą powstawały  przedmioty z sutaszu :)
Do wcześniejszego postu dodałam czarne kolczyki  i proste, ale nie pozbawione uroku i w rzeczywistości zdecydowanie lepiej wyglądające  kolczyki  z grafitowymi kryształami Swarovskiego w kształcie kwadratów.
 W końcu dałam się też namówić na założenie biżuteryjnego "firmowego" profilu na Facebooku, na którym  staram się grupować  przedmioty  wg kategorii: kolczyki, bransoletki, naszyjniki  i oddzielna kategoria Art Clay  Silver.  Przewijanie  postów  na blogu jest kłopotliwe, a tam jest to bardziej czytelne i skupione w jednym miejscu. Wielu przedmiotów  jeszcze nie dodałam, będę to robić systematycznie. Zatem zapraszam do " polubienia"  mojego profilu na FB :)

38 komentarzy:

  1. Wisior z hortensją ... cudowny!!! Bardzo mi się podoba! Kolczyki, jak zwykle, piękne ... za każdym razem podziwiam kunszt i dokładność tych sutaszowych dzieł :-))) Cieszę się, że znowu możemy oglądać cudne prace ... Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  2. Twoje prace są jedyne i niepowtarzalne i zawsze takie pozostaną. Problem plagiatów i dziwnych telefonów lub maili pt; "jak Pani to robi" zatacza tym szersze kręgi im większe są statystyki odwiedzin mojego bloga...Stąd w pełni rozumiem twoje zażenowanie nad tupetem innych...Ja zawsze pozostanę wierną fanką twoich oryginałów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowny wisior! :)))
    Kolczyki śliczne!:) Twój styl - rozpoznawalny w 100%. :)
    Jaguś, a teraz za ośmielenie się skrytykowania i "wywalenia prawdy prosto z mostu" zostaniesz jak mniemam, usunięta z listy znajomych na fb... skąd ja to znam?...

    OdpowiedzUsuń
  4. Pani Jadwigo, bardzo się cieszę, że znowu jest Pani z nami. Bardzo brakowało mi Pani wpisów i cóż... po prostu się o Panią martwiłam. Przepraszam, wiem, że nic mnie do tego nie upoważnia. Jestem wielbicielką Pani talentu. Odkąd poznałam Pani twórczość, codzienne "hulanie" w sieci rozpoczynam od odwiedzin na Pani blogu oraz w galeriach, w których wystawia Pani swoje dzieła. Wciąż czekam na przypływ wolnych środków aby móc zakupić kolejne cudo (A PODOBAJĄ MI SIĘ WSZYSTKIE!!!!!!!!!!!!!!!), które wyszło spod Pani niezwykłych rąk.
    Serdecznie Panią pozdrawiam i życzę nieustającego optymizmu i pogody ducha w tych trudnych czasach.
    Basia B. właścicielka cudownych rubinowo-amarantowych kolczyków marki AURUS:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aniu osobę którą miałam na myśli, sama usunęłam z listy znajomych na FB. Nie chcę mieć nic wspólnego z takimi ludzmi. Nie należę do ludzi rozpychających się łokciami i chcących zaistnieć i "przebić" się (jak to określiła ta Pani) za wszelką cenę. Każdy z nas się uczy i wzoruje na najlepszych. Ja również uczyłam się na wzorach Dori, ale przychodzi taki czas, że trzeba pójść własną drogą, a nie stale kopiować i jeszcze podpisywac skopiowaną pracę jako projekt autorski. Ostatnio znalazłam mojego Circulusa, którego wykonanie kosztowało mnie 2 tygodnie czasu -skopiowanego i to przez osobę, którą do tej pory ceniłam i szanowałam. I podpis pod pracą "jedyny w swoim rodzaju" - smiać się czy płakać??? To samo z bransoletką z agatem botswana, którą ta sama Pani wystawia na Etsy... Zmiana kolorów i dodanie innego kamienia przy identycznym układzie, sposobie łączenia poszczególnych elementów jest w mojej opinii zbyt daleko posuniętą "inspiracją". Cóż samo życie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam serdecznie
    Pani Jadwigo, Pani prace są przepiękne i nic nie jest w stanie im dorównać. A jeśli chodzi o plagiaty, to sama widziałam podróbki Pani kolczyków na allegro, ale ich wykonanie było bardzo dalekie do tego co Pani tworzy.
    Pozdrawiam
    Sylwia

    OdpowiedzUsuń
  7. Sylwio witaj wśród moich gości, pozwoliłam sobie dodać Twój blog do zaprzyjaźnionych. Naszyjnik Persefona przepiękny :))
    Pani Basiu witam cieplutko i dziękuję z całego serca za miłe słowa!!!. Przez ostatnie 1,5 miesiąca ogarnęło mnie totalne zniechęcenie i były takie chwile, że miałam ochotę rzucić to wszystko. Chyba nie pasuję do tych drapieżnych i bezwzględnych czasów....
    Nietety za bardzo kocham to co robię i juz nie potrafię żyć bez moich biżutków :)

    OdpowiedzUsuń
  8. cieszę się, że wróciłaś do srebra, bo właśnie od niego zaczęłam podglądanie Twojego bloga, podziwiam kunszt i precyzję. sutasze piękne i lśniące jak zwykle, więc powtarzać się nie będę:) a jeśli chodzi o te sprawy niemiłe, mi też jedna artystka zrobiła świństwo, ale ja po prostu robię swoje i jestem szczęśliwa, nie warto się przejmować, szkoda życia.

    OdpowiedzUsuń
  9. przepiękna/y hortensja:). Cieszę się, że nie porzuciłaś art claya. Robisz piękne, wysmakowane, dopracowane i pełne klasy prace w obu technikach. A podróbkom tego właśnie brak. Tego nie da się podrobić, na szczęście:)
    pozdrawiam
    ada

    OdpowiedzUsuń
  10. Ada dzięki za tak ciepłe słowa, mają dla mnie ogromną wartość ponieważ jesteś dla mnie niedoścignionym wzorem w AC. Srebra nigdy nie porzucę bo jest w nim MAGIA :))
    i co najważniejsze -trochę trudno to skopiować :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cieszę się, że będzie można podziwić na blogu prace w ArtClay, bo są niezwykle dopracowane, oryginalne, po prostu piękne. A kopiowanie wzorów - gdzieś wpadły mi w oko słowa osoby w podobnej sytuacji, że uznaje to rodzaj komplementu, skoro powstrzymać nie jest w stanie. Pociecha to pewnie marna, zwłaszcza, gdy widzi się pod plagiatem napis 'jedyny i niepowtarzalny'. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękną biżuterię tworzysz, bardzo podobają mi się Twoje wytwory z AC - są niesamowite, podziwiam je już od jakiegoś czasu. Sutasze są również piękne. Zapraszam do siebie, może zechcesz coś skomentować :) www.kraina-czarow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. April dziekuję :) Twoje bransoletki z grubego rzemienia z koralikami -REWELACJA !!!

    OdpowiedzUsuń
  14. piekne, nigdy nie moge sie napatrzec, wisior z kwiatkami AC niesamowity, pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten wisior jest przepiękny...patrzę i patrzę.. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak ja się cieszę, że wróciłaś do sreberkowych wariacji kwiatowych! Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się cieszę że wróciłaś!
      Fantastyczny wisior!

      Usuń
  17. Niezmiennie podziwiam Twoją biżuterię. Twoje prace są niesamowite i jedyne w swoim rodzaju, mimo iż moja biżuteria nie jest tak zaawansowana jak Twoja to też nieraz spotkałam się z według mnie zbyt daleko posuniętą "inspiracją", a Pani której zwróciłam uwagę, bezczelnie obsmarowała mnie na swoim blogu... Tak jak napisałaś bezczelność innych nie zna granic.
    Trzymaj się i rób swoje, inni nie dorastają Ci do pięt :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Szczerze podziwiam i zazdroszczę umiejętności pracy z AC. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. przepiękne zarówno wisior ze srebra jak i sutaszowe kolczyki, po prostu piękne

    OdpowiedzUsuń
  20. Wisior z hortensjami jest po prostu piękny. Widać precyzję i staranność wykonania. Naprawdę jest piękny i niepowtarzalny! Kolczyki sutaszowe są bardzo dokładnie, idealnie zrobione - małe cudeńka!
    Mam nadzieję, że sprawa z plagiatowaniem nie zniechęci do dalszej pracy. A z każdej złej sytuacji staram się wyciągnąć dobrą myśl. Tym razem może to być "te prace są na tyle dobre, że ktoś pozazdrościł i próbuje je powtórzyć". Choć domyślam się, jak bardzo sił na takich ludzi brakuje i jak bardzo się odechciewa, niech to będzie motywacją do dalszej pracy i doskonalenia si, by nikt nie był w stanie nam dorównać :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie wiem co bardziej lubię z Twoich arcydzieł, srebro, czy sutasz:) Wypracowałaś niepowtarzalny i charakterystyczny tylko dla Ciebie styl, nie sposób go podważyć, ale na pewno bezkompromisowe podróby bolą. Myślę, że Twój AC w wersji subtelnej, pięknie współgrałby z sutaszową oprawą.
    Hortensja boska:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Cudowny!!!! Przepiękne prace - uwielbiam Cię oglądać i bardzo mi miło, że jesteś artystką z wielką klasą - zarówno w tym, co robisz -jak i traktujesz innych twórców. Życzę Ci wszystkiego co najlepsze -ciepłe emocje w walentynkowej aurze:).

    Magda

    OdpowiedzUsuń
  23. Wisior z hortensją przepiękny.

    Ja też muszę przerwać ten zimowy zastój, tym bardziej że nowe kamienie leżą na stole i kuszą :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Magdo dziękuję i trzymam za Ciebie kciuki, Miejsce Sympatycznych Klimatów - miałam cichutką nadzieję, że jeszcze do mnie zaglądasz i że się ucieszysz :)

    OdpowiedzUsuń
  25. O tak brakowało mi Twoich sreberek :) Wisior jest bajeczny :)
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wisior przepiękny :))) Hortensja to jeden z moich ulubionych krzewów - mam ich kilka w ogrodzie. Sutaszki też super. Cieszę się, że wróciłaś :) Twoja biżuteria jest niepowtarzalna i bardzo charakterystyczna, nie do podrobienia. Wiem jednak jak takie sytuacje wytrącają z równowagi. Pozdrawiam Cię cieplutko i czekam na więcej :)))

      Usuń
  26. Bardzo się cieszę, że widzę srebro u Ciebie:-)).

    OdpowiedzUsuń
  27. Kolejne cudowności!:) Uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  28. wróciłaś do srebra i to jest dla mnie cudowne . Bardzo lubię Twoje prace !

    OdpowiedzUsuń
  29. Dziękuję za ciepłe słowa które potwierdzają, ze powinnam wrócić do srebra. Muszę przyznać, że dobrze jest mieć alternatywę i znać różne techniki:)

    OdpowiedzUsuń
  30. cudeńka. Można gdzieś kupić twoje prace? czy wykonujesz na zamówienie?

    OdpowiedzUsuń
  31. LittleGlamDress wykonuję prace na zamówienie. Hydrangea jest dostępna w Arsneo lub bezpośrednio ode mnie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...